Burun Törpüleme Operasyonu

Show all

Burun Törpüleme Operasyonu

burun-torpuleme

Burunda bulunan kemerin düzeltilmesi ve burun estetiğinin bir parçası olarak uygulanan burun törpüleme işlemi, mevcut görünümün daha yayık bir hale gelmesine yardımcı olur. Son derece basit bir cerrahi müdahale olarak görülen işleme burundaki kemerin çok fazla olmaması halinde herhangi bir kesici alet kullanılmadan devam edilir. Törpüleme işleminin belli bir sınırı olduğu için burun eğriliği gibi sorunlarda bu yönteme başvurulmaz.

Burun Törpüleme İşlemi Genel Anestezi Altında mı Yapılır?

genel-anestezi

Ameliyatın lokal mi yoksa genel anestezi altında mı yapılacağına hekim karar verir. Tek başına burun törpüleme işleminin yeterli olmayacağının düşünüldüğü estetik operasyonlarda plastik cerrah diğer uygulamaları da aynı anda yapabilir. Sadece törpüleme işleminin tek başına yeterli olduğu operasyonlarda küçük bir çalışmanın ardından burun istenen görünüme hemen kavuşabilir.

Burun Törpüleme Öncesinde Yapılması Gerekenler

burun-yapilmasiAmeliyat öncesinde hastanın beklentilerini tam olarak ve net bir şekilde hekimle paylaşması sonuç üzerinde etkili olan bir konudur. Ameliyat tarihine karar verirken özellikle kadın hastalar için adet döneminin dikkate alınması tavsiye edilir. Karşılıklı yapılan görüşmelerde sürekli olarak kullanılan ilaçların mutlaka belirtilmesi gerekir. Kanamayı artıracak ilaçların kullanımının operasyon öncesinde hekimin belirttiği tarihte kesilmesi son derece önemlidir. Ameliyat günü bir yakınıyla hastaneye gidecek olan kişilerin herhangi bir hastalık belirtisi, burun akıntısı, boğaz yanması veya halsizlik hissetmesi halinde bunu ilgililere bildirmesi istenir. Yine uygulama öncesinde aşırı stres yaşayanların da sakinleşmeleri için ilaçla müdahale gerekebilir.

Burun Törpüleme Operasyonu Sonrasında İyileşme Süreci

iyilesme-sureci

Operasyon sonrasında yaşanacak ağrı hafif ilaçlarla kontrol altına alınabilir. İyileşme sürecinde olması muhtemel morluk ve şişliklerin minimum seviyeye inmesi için kafanın yüksekte tutulması ve buz kompresi yapılması önerilir. Buruna sokulan tamponlar birkaç gün kalacağı gibi alçı ya da splint gibi desteklerin on güne kadar tutulması söz konusudur. Burun törpüleme operasyonu sonrasında göz çevresinde oluşacak şişlikler ve morarmalar 2-3 hafta içinde geçecektir. Normal iyileşme süreci haftalar ve aylar sürebilir. Burun en son haline yaklaşık olarak 1 yıl içinde girecektir. Uygulama sonrasında hastalar aynı gün ayağa kalkabilir ve rutin hayatlarına birkaç hafta içinde başlayabilirler.